NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA
NARAVOSLOVJE
IN TEHNIKA
1.
URA
TEMA:
SEGREVANJE
SNOVI IN GORENJE (UČ, str. 74)
1.
V učbeniku poišči naslov Segrevanje snovi in gorenje, preberi
besedilo in si oglej slike.
2.
Oglej si Power point predstavitev: GORI NA GORI GORI (najdeš ga v
spletni učilnici).
3.
Spodaj je opisan poskus. Če imaš doma material ga lahko ob
prisotnosti starejše osebe izvedeš, drugače samo napovej rezultate
in razmišljaj ob zastavljenih vprašanjih.
Naredimo
poskus:
Naredimo poskus, katere snovi gorijo in katere ne. Pred vsakim poskusom učenci napovej, ali bo snov zagorela.
Naredimo poskus, katere snovi gorijo in katere ne. Pred vsakim poskusom učenci napovej, ali bo snov zagorela.
Plamenu
približamo leseno
palčko,
počakamo, da zagori. Nato plamenu približamo stekleno
palčko.
Približamo
še košček papirja
in kartona.
Oba pazljivo odložimo v kovinsko ali stekleno posodo.
Plamenu
približamo še kovinsko palčko. Po končani dejavnosti ugasnemo
svečo in prezrači prostor.
- Katere gorljive in katere negorljive snovi poznaš?
- Kaj in zakaj kurimo?
- Kje kurimo?
- Katere so nevarnosti kurjenja?
- Zakaj je pomembno, da vemo, katere snovi so gorljive in katere negorljive?
- Za katere snovi je pomembno, da so narejene iz negorljivih materialov? Zakaj?
Si
ugotovil, da steklena in kovinska palčka ne zagorita?
4.
Prepiši tabelno sliko v zvezek.
ZAPIS
V ZVEZEK (Tabelna slika):
GORENJE
Za
gorenje
potrebujemo: kisik, dovolj
visoko temperaturo in gorivo
Gorijo
GORLJIVE
SNOVI
(les, papir, plastika, parafin-umetni vosek, bencin, kerozin, kurilno
olje, premog, zemeljski plin ...).
NEGORLJIVE
SNOVI
(steklo, kovina, kamen, opeka ...) ne gorijo. Uporabljamo jih za
izdelavo kurišč, svečnikov…
2.
URA
TEMA:
SEGREVANJE
SNOVI IN GORENJE
1.
Oglej si posnetke, na katerih so prikazani različni poskusi.
Kakšnega lahko tudi sam izvedeš, vendar pazi na varnost. KLIKNI NA:
2.
Prepiši tabelno sliko v zvezek (lahko dodaš svoje ugotovitve, drug
poskus...)
ZAPIS
V ZVEZEK (Tabelna slika):
POSKUS
Za
gorenje potrebujemo kisik!
Najdlje
gori sveča pod največjim kozarcem, ker je pod njim največ zraka
(kisika).
Na
stenah kozarca so nastale drobne kapljice vode. Pri gorenju nastajata
ogljikov
dioksid
in
vodna
para.
Pri gorenju se v okolje sproščata tudi toplota
in svetloba.
3.
Glej, beri in reši: GORENJE - VAJE
2.
URA
1.
Razmisli:)
Poznaš
kakšen piktogram za nevarne in vnetljive snovi?
Imaš
doma gasilni aparat? Opazuj ga...
Se
morda spomniš, kje v šoli so nameščeni gasilni aparati?
- Kaj misliš?
- Kaj in kdaj lahko zagori?
- Kaj storimo, če opazimo požar?
- Katere snovi so hitro vnetljive?
- Kaj pomeni, če je snov hlapljiva?
- Kako pogasimo goreče olje? Z vodo ne!
- Kako pogasimo gorečo zaveso v stanovanju?
- Naštejte primere, ko bi uporabili gasilni aparat?
2.
Prepiši tabelno sliko v zvezek.
ZAPIS
V ZVEZEK (Tabelna slika):
Tlenje
je počasno gorenje z malo zraka. Ob večji količini kisika preide v
gorenje.
Požar
je nenadzorovano gorenje.
Povzroča veliko
materialne škode nevarnost za vsa živa bitja.
Manjši
požar pogasimo sami, večji pa gasilci.
Ogenj se
najhitreje širi navzgor - plamen se dviga navzgor.
VNETLJIVO!
Gasilni
aparati morajo biti nujno nepoškodovani. Nikoli ne veš, kdaj ga
boš potreboval.
Olje
na vodi plava, zato olja NE gasimo z vodo.
3.
POIŠČI, RAZMISLI, BERI...
V časopisu poiščejo članek o požaru. Označi, kje in kaj je gorelo. Preberi poglavje v učbeniku, str. 76, 77.
V časopisu poiščejo članek o požaru. Označi, kje in kaj je gorelo. Preberi poglavje v učbeniku, str. 76, 77.
Comments
Post a Comment