NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA


NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA
1. URA
TEMA: SEGREVANJE SNOVI IN GORENJE (UČ, str. 74)
1. V učbeniku poišči naslov Segrevanje snovi in gorenje, preberi besedilo in si oglej slike.
2. Oglej si Power point predstavitev: GORI NA GORI GORI (najdeš ga v spletni učilnici).
3. Spodaj je opisan poskus. Če imaš doma material ga lahko ob prisotnosti starejše osebe izvedeš, drugače samo napovej rezultate in razmišljaj ob zastavljenih vprašanjih.

Naredimo poskus:
Naredimo poskus, katere snovi gorijo in katere ne. Pred vsakim poskusom učenci napovej, ali bo snov zagorela.
Plamenu približamo leseno palčko, počakamo, da zagori. Nato plamenu približamo stekleno palčko.
Približamo še košček papirja in kartona. Oba pazljivo odložimo v kovinsko ali stekleno posodo.
Plamenu približamo še kovinsko palčko. Po končani dejavnosti ugasnemo svečo in prezrači prostor.
  • Katere gorljive in katere negorljive snovi poznaš?
  • Kaj in zakaj kurimo?
  • Kje kurimo?
  • Katere so nevarnosti kurjenja?
  • Zakaj je pomembno, da vemo, katere snovi so gorljive in katere negorljive?
  • Za katere snovi je pomembno, da so narejene iz negorljivih materialov? Zakaj?
Si ugotovil, da steklena in kovinska palčka ne zagorita?
4. Prepiši tabelno sliko v zvezek.

ZAPIS V ZVEZEK (Tabelna slika):
GORENJE
Za gorenje potrebujemo: kisik, dovolj visoko temperaturo in gorivo
Gorijo GORLJIVE SNOVI (les, papir, plastika, parafin-umetni vosek, bencin, kerozin, kurilno olje, premog, zemeljski plin ...).
NEGORLJIVE SNOVI (steklo, kovina, kamen, opeka ...) ne gorijo. Uporabljamo jih za izdelavo kurišč, svečnikov…


2. URA
TEMA: SEGREVANJE SNOVI IN GORENJE
1. Oglej si posnetke, na katerih so prikazani različni poskusi. Kakšnega lahko tudi sam izvedeš, vendar pazi na varnost. KLIKNI NA:






2. Prepiši tabelno sliko v zvezek (lahko dodaš svoje ugotovitve, drug poskus...)


ZAPIS V ZVEZEK (Tabelna slika):
POSKUS
Za gorenje potrebujemo kisik!

Najdlje gori sveča pod največjim kozarcem, ker je pod njim največ zraka (kisika).

Na stenah kozarca so nastale drobne kapljice vode. Pri gorenju nastajata ogljikov dioksid in vodna para. Pri gorenju se v okolje sproščata tudi toplota in svetloba.



3. Glej, beri in reši: GORENJE - VAJE



2. URA
TEMA: VARUJMO NARAVO – GAŠENJE
1. Razmisli:)
Poznaš kakšen piktogram za nevarne in vnetljive snovi?
Imaš doma gasilni aparat? Opazuj ga...
Se morda spomniš, kje v šoli so nameščeni gasilni aparati?
  • Kaj misliš?
  • Kaj in kdaj lahko zagori?
  • Kaj storimo, če opazimo požar?
  • Katere snovi so hitro vnetljive?
  • Kaj pomeni, če je snov hlapljiva?
  • Kako pogasimo goreče olje? Z vodo ne!
  • Kako pogasimo gorečo zaveso v stanovanju?
  • Naštejte primere, ko bi uporabili gasilni aparat?


2. Prepiši tabelno sliko v zvezek.
ZAPIS V ZVEZEK (Tabelna slika):
Tlenje je počasno gorenje z malo zraka. Ob večji količini kisika preide v gorenje.
Požar je nenadzorovano gorenje.
Povzroča veliko materialne škode nevarnost za vsa živa bitja.


Manjši požar pogasimo sami, večji pa gasilci.


Ogenj se najhitreje širi navzgor - plamen se dviga navzgor.


VNETLJIVO!




Gasilni aparati morajo biti nujno nepoškodovani. Nikoli ne veš, kdaj ga boš potreboval.

Olje na vodi plava, zato olja NE gasimo z vodo.






3. POIŠČI, RAZMISLI, BERI...
V časopisu poiščejo članek o požaru. Označi, kje in kaj je gorelo. Preberi poglavje v učbeniku, str. 76, 77.



Comments

Popular posts from this blog

LIKOVNA UMETNOST

GLASBENA UMETNOST